GULYÁS ZSOLT FESTMÉNYEI
  NÉHÁNY SZÓ A MŰVÉSZRŐL       ABOUT ZSOLT GULYÁS

VISSZA A KORTÁRS MAGYAR FESTŐMŰVÉSZ PORTÁL FŐOLDALÁRA        BACK TO THE MAIN PAGE


FŐOLDAL, CSENDÉLETEK


KIS HITVALLÁS
  A FESTÉSZET ÚTJÁNAK KIEGYENESÍTÉSE (ÚJ!) 
Straightening the road of painting

CSENDÉLETEK (ÚJ!) ALAKOS KÉPEK  (ÚJ!) PORTRÉK
EGY EMBER SOROZAT AKTOK BOLOND SOROZAT
TÁJKÉPEK FA SOROZAT ÖNARCKÉPEK 
MÁRTI, ÁRON, ÁRPI, KARI

CSENDÉLETEK

Az oreg felnotss a falu vegerol - Hosztot 2021 (50x40cm) net.jpg
Az oreg felnotss a falu vegerol - Hosztot
 2021 (50x40cm)
Krisztus teste - Hosztot 2021 (50x40cm) net.jpg
Krisztus teste - Hosztot 2021
 (50x40cm)
Oreg kalyha a feszer elott  50x60 cm 2013 net2.jpg
Oreg kalyha a feszer elott
 50x60 cm 2013

A Hetkoznapok meltosaganak csenelete 2021 - (50x40cm) net.jpg
A Hetkoznapok meltosaganak

 csendelete

2021. - (50x40cm)
A Hetkoznapok meltosaganak csenelete 2021  - reszlet net.jpg
A Hetkoznapok meltosaganak

 csenelete
2021. - reszlet
1
A Hetkoznapok meltosaganak csenelete 2021  - reszlet2 reszlet.jpg
A Hetkoznapok meltosaganak

csenelete
2021.
 - reszlet2
 
1983_elso_csend

1994 Az almak transzcententalodasa
100x55 cm
 

1994 Az almak
 transzcententalodasa A
 
1994 Az almak
 transzcententalodasa B
 
1994 Az Az almak
 transzcententalodasa C

A Feny es a Csend
elso csendelete 1999

 A Feny es a Csend
elso csendelete 1999

A Feny es a Csend elso
csendelete 1999 C
 
 
A Feny es a Csend elso csendelete
1999 100x100 cm
 
A Harom kiralyok hodolata
1997 60x81 cm
 
A Harom kiralyok
 hodolata 1997
 
A Lelek lelegzesenek csendelete
 II_1 2020 (50x70cm)
 
A Lelek lelegzesenek
csendelete II_1 2020 részlet
 
A Lelek lelegzesenek
csendelete II_2 2020 reszlet B
 
A Lelek lelegzesenek
csendelete II_2 2020 (50x70cm)

 A Lelek lelegzesenek csendelete II_2
2020 reszlet A net

 A lelek lelegzetenek csendelete II_1
 és 2 2020 2x(50x70cm) net
 
A_Bolcsek_hodolata 2001 60x70 cm
 
A_Bolcsek_hodolata 2001 A
 
A_Bolcsek_hodolata 2001 B net
 
A_feher_bogre_apoteozisa
1997 60x75 cm net

 A_Sutotok_szeretete csendelet
 2004 50x60 cm

A_Tiszta_viz_csendelete
1991 120x172 cm
 
A_Tiszta_viz_csendelete A
 
A_Tiszta_viz_csendelete Bnet

Chopin_csendelet
 2003 90x90cm

 Citrom 1988 60x70 cm net
 
Csendelet_barna_
teaskannaval 1993 100x80 cm

 Csendelet_kek_vazaval
1994 75x60 cm net
 
Egy_Szamovar_portreja
60x70 cm net
 
Egy_uveg_viz_csendelete
2004 50x60 cm
 
Festo_Csendelet
 1986 60x70cm net

Festo_Csendelet 1986 A
 
Festo_Csendelet 1986 Aanet
 
Festo_Csendelet 1986 Anet
 
Festo_Csendelet 1986 Bnet
 
Gargantua Csendelet
 1995 90x130 cm
 
Gargantua_csend_1995 A
 
II_1 Ferfi II_2 Noi Csendelet
 1997 2x47x63 cm net
 
II_1 Ferfi II_2 Noi Csendelet 1997 A
 
II_1 Ferfi II_2 Noi Csendelet 1997 B
 
II_1 Ferfi II_2 Noi Csendelet 1997 C
 
II_1 Ferfi II_2 Noi Csendelet 1997 D
 
II_1 Ferfi_Csendelet(47x63cm) net
 
II_2 NoiCsendelet (47x63cm)

 Kenyer 1999 60x90 cm net
 
Miatyank Csendelet 1997 81x60cm net

 
Oreg kalyha a feszerben 2005 60x50cm net
 
Viragcsendelet 2011 30x40 cm

 
1985 Feher csendelet
1985 80x00 cm
 
1996_csendelet 40x50 cm
 


Az egy alma_Cezanne
 mostoha almajanak occse
2019 80x80cm

Az egy alma_Cezanne
 mostoha almajanak occse 1
80x80cm

Az Egy alma_Cezanne mostoha almája
 80x80cm

Az Egy alma_Cezanne mostoha almája 1

Az Egy alma_Cezanne mostoha almája 2
   
Az "Egy alma" - Cézanne mostoha almája. Részben, de csak részben azért festettem meg, mert állandóan olvastam Cezanne kapcsán, hogy fiatal korában azt a kijelentést tette, hogy ... "egy almával fogom meghódítani a világot!" Nos, végig néztem az életművét, de nem találtam ilyen, vagy hasonló témájú képét, ezért aztán nyugodtan megfesthettem én ezt a témát.    

   

Hosztot viragok_kocsogben es
 poharban_50x40cm_2017.

Csendelet_zold_uveggel_Hosztot
2012_50x40cm

Martis rozsai_2018 (70x70cm)

Martis rozsai_2018_1

Martis rozsai_2018_2
   

Nagy_csendelet
1985_110x110cm

Nagy_csendelet_reszlet_1

Nagy_csendelet_reszlet_2

Nagy_csendelet_reszlet_3

Napraforgo_Kocsogben_Hosztot
2013_50x40cm
   

Rozsak tukorrel
2017_40x30cm

Viragcsendelet
2010_60x50cm

Viragok_Kocsogben_Hosztot
2015_50x40cm

Csendelet voros kancsoval
2018 (40x50cm)
     


3barac_es_1alma_a
regi_tuzhelyen_2013

Csendelet_olloval_almakkal_
kosarral_es_papirral
80x100cm_1990

Dinnye_es_narancs_az_oreg

Szilvak_rez talban_Hosztot2015

Szilvak_rez-talban
Hosztot2015_reszlet

Sutotok(40x30cm).jpg
Sutotok(40x30cm)
II_2_Noi_Csendelet(47x63cm).jpg
II_2_Noi_Csendelet(47x63cm)
KorsosCsendelet(50x40cm).jpg
KorsosCsendelet(50x40cm)
II_1_Ferfi_Csendelet_(47X63CM).jpg
II_1_Ferfi_Csendelet_(47X63CM)
Csendelet_zold_uveggel.jpg
Csendélet zöld üveggel 2005
(60x50cm) o.v.
Oreg_kalyha.jpg
Öreg kályha 2005 (60x50cm) o.v.
2002_viragcsendelet_(90_90cm).jpg
2002_viragcsendelet

Méret: 90x90 cm.
Olaj, vászon.
2003d_chopin_elete_(80x80cm).jpg
2003d_chopin_elete

Méret: 80x80 cm.
Olaj, vászon.
2003b_a_hazatalalok_csendelet(50x60cm).jpg
2003b_a_hazatalalok

Méret: 50x60 cm.
Olaj, vászon.
2003c_gyumolcs_csend_(30x40cm).jpg
2003c_gyumolcs_csend

Méret: 30x40 cm.
Olaj, vászon.
2003a_csendelet_(30x40cm).jpg
2003a_csendelet

Méret: 30x40 cm.
Olaj, vászon.
2003e_virag_csend_(40x50cm).jpg
2003e_virag_csend

Méret: 40x50 cm.
Olaj, vászon.
1983_elso_csend.jpg
1983_elso_csend
Méret: 45x60 cm.
Olaj, vászon.
1984_egyszeru_csend.jpg
1984_egyszeru_csend

Méret: 60x70 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1985_feher_csend.jpg
1985_feher_csend

Méret: 80x100 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1985_fekete_vaza.JPG
1985_fekete_vaza

Méret: 70x60 cm.
Olaj, vászon.
1985_nagycsendelet.jpg
1985_nagycsendelet

Méret: 110x110 cm.
Olaj, vászon.
1986_festo_csendelet.jpg
1986_festo_csendelet

Méret: 60x70 cm.
Olaj, vászon.
1986_kosar_almakkal.JPG
1986_kosar_almakkal

Méret: 100x70 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1988_alma_talban1.JPG
1988_alma_talban1

Méret: 60x55 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1988_citrom.JPG
1988_citrom

Méret: 60x70 cm.
Olaj, vászon.
1988_csend_serpenyovel.jpg
1988_csend_serpenyovel

Méret: 80x100 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1990_csend_olloval.jpg
1990_csend_olloval

Méret: 80x100 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1991_A_tisztaviz_csendelete.jpg
1991_A_tisztaviz_csendelete

Méret: 120x172 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1993_csend_bananos.jpg
1993_csend_bananos

Méret: 10x80 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1993_csend_bogrevel.JPG
1993_csend_bogrevel

Méret: 50x65 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1993_csend_kortekkel.JPG
1993_csend_kortekkel

Méret: 50x60 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1993_teaskanna.JPG
1993_teaskanna

Méret: 50x58 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1994_almak_szifonnal.jpg
1994_almak_szifonnal

Méret: 100x55 cm.
Olaj, vászon.
1994_csend_karalabeval.JPG
1994_csend_karalabeval

Méret: 50x45 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1994_kek_csendelet.jpg
1994_kek_csendelet

Méret: 75x60 cm.
Olaj, vászon.
1994a_alma_talban2.jpg
1994a_alma_talban2

Méret: 45x50 cm.
Olaj, vászon.
1994b_alma_talban3.jpg
1994b_alma_talban3

Méret: 50x45 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1995_csend_mozsarral.JPG
1995_csend_mozsarral

Méret: 55x50 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1995_Gargantua_csendelet.jpg
1995_Gargantua_csendelet

Méret: 90x130 cm.
Olaj, vászon.
1995_husvet_csendelet.JPG
1995_husvet_csendelet

Méret: 64x85 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1996_csendelet.jpg
1996_csendelet

Méret: 60x70 cm.
Olaj, vászon.
Magántulajdonban.
1996_Marti_eskuvoi_csokra.jpg
1996_Marti_eskuvoi_csokra

Méret: 50x42 cm.
Olaj, vászon.
1996_szamovar.jpg
1996_szamovar

Méret: 60x70 cm.
Olaj, vászon.
1997_3_kiralyok_csend.jpg
1997_3_kiralyok_csend

Méret: 60x81 cm.
Olaj, vászon.
1997_fefi_noi_csendelet.jpg
1997_fefi_noi_csendelet

Méret: 2x47x63 cm.
Olaj, fa.
1997_feher_bogre_apoteozisa.JPG
1997_feher_bogre_apoteozisa

Méret: 60x75 cm.
Olaj, vászon.
1997_miatyank_csendelet.jpg
1997_miatyank_csendelet

Méret: 81x60 cm.
Olaj, vászon.
1997_napcsendelet.jpg
1997_napcsendelet
Méret: 110x110 cm.
Olaj, fa.
1999_A_csend_csendelete1.jpg
1999_A_csend_csendelete1
Méret: 100x100 cm.
Olaj, vászon.
1999_kenyer.JPG
1999_kenyer
Méret: 60x90 cm.
Olaj, vászon.
2000_csendelet.jpg
2000_csendelet
Méret: 86x70 cm.
Olaj, vászon.
2000_Tv_csendelet.JPG
2000_Tv_csendelet
Méret: 50x60 cm.
Olaj, vászon.
2001_Bolcsek_hodolata_csend.jpg
2001_Bolcsek_hodolata_csend
Méret: 70x80 cm.
Olaj, vászon.
Nagy_CsendElet_1985(110X110cm).jpg
Nagy_CsendElet_1985(110X110cm).jp
Sutotok_2003_(40X30cm).jpg
Sutotok_2003_(40X30cm)
Csendelet_sutotokkel, 2004. (50x60cm).jpg
Csendélet_sütőtökkel,

 2004. (50x60cm)
Egy uveg viz csendelete, 2004. (50x60cm).jpg
Egy üveg víz csendélete,
2004. (50x60cm)
 
 

VISSZA A KORTÁRS MAGYAR FESTŐMŰVÉSZ PORTÁL FŐOLDALÁRA        BACK TO THE MAIN PAGE


NÉHÁNY SZÓT A FESTŐMŰVÉSZRŐL

A művész elérhetősége:
E-mail:
 gulyaszsolt03@gmail.com

Kis hitvallás
1963-ban születtem Budapesten. Ekkor kezdődött a gyermekkorom, amin akarva-akaratlan túl kellett léptem.
Korábban, mint ahogy ezt másoknál elismerik.
Ekkor kezdtem meghívottan és megszállottan festeni, nem tudva még, mekkora is az Óceán előttem, amit átúsznom rendeltetett.
Később derült ki, minnél nagyobb léptéket veszek - annál hosszabb lesz az út is előttem.
A festés olyan nyíltan bevallott hazugság, amivel igazat mondhat az ember. Elsősorban önmagának.
Ez gondolkodásra késztet, majd a gondolatok megfogalmazására, és az azokkal való szembenézésre.

Miért kell ez ?
Miért kell, hogy éljünk ?
Miért kell, hogy legyen élet ?

De ha már van, és ilyen, akkor mi benne a jó ? A biológiai folyamataink kiszolgálása, vagy azok Emberi gondolkodással való át-transzformálása ?
Miért rendelkezik az ember olyan abszurd fogalamakkal, mint :
Hit -Remény , Szeretet - Szerelem , Öntudat - Emlékezés , ( vagy a "Hidraolikus elektronikai végtermék definiálása " ) ?
Miért van az életbenmaradásához minderre szüksége ?

Gyönyörűséges - megindító csoda az ember, mert minden egyes emberben olyan Isteni titok és szépség van , mint senki másban.
De ha ez a titok és szépség nem kerül a felszínre, és eképp nem lesz mások kincsévé, akkor önnön burkába zárva hal el, és így szűnik meg létezettnek lenni.
Miért fáj ez ? Mert szegényebb lesz e nélkül a világ? És mert ha nem az emberek,
a minden egyes ember szépségének a fénye világosítja és szépíti tovább e világot, akkor hiába a világ csodálatossága,
az emberben megmaradó (és el nem haló) szörnyű sötétség széttapossa azt.
És mindíg és mindíg megmarad a kérdés, mely elrepíthet az abszurd és őrjítő végtelenbe,
és vissza is hoz onnan. A . . . Miért ? . . .

(a festés az egyik eszköz , ami a kérdések miatt van, és nem a kérdések vannak a festésért)

Gulyás Zsolt
festőművész



ABOUT ZSOLT GULYÁS
Email: gulyaszsolt03@gmail.com

Zsolt Gulyás
Straightening the road of painting

(DONWLOAD THE FULL ENGLISH VERSION, UPDATED, CLICK HERE!)




Introduction

If someone is reading these lines with a pure heart, they might see that the following thoughts, although casting light on painting (and perhaps not only on that) from a different angle whilst moving backwards both in space and time and rearranging it along unconventional critical paths, might be able to change the dehumanisation of art for something human again in the future, and, through this, art will perhaps be able once again to serve other people around, and to respond to God’s wonderful world.

In 1978, at the age of 15, I had received an invitation to paint. Before that I did not want to paint at all, and thereafter the only thing I wanted to do was painting. And this has been so for 36 years now. I disliked „modern” and mainly abstract painting already at the very start, as I had always had a feeling about it as if my brain had been rubbed with a file. „Modern” painting has caused me both a physical and a mental pain. The million tonnes of explanation about it have only allowed me to confirm my feelings. After a while I made a firm decision to face everything that had sickened me in it. Consciously I wanted to put it into words for myself what the term „modern art” meant, so that I could fight against it not only emotionally but also on logical grounds and that I could clearly express my objections. And then I had come across surprising facts. I wanted to face modern painting in order to be able to eradicate it consciously. But then I had realised that it should not be eradicated, but cleaned and put to its proper place, because everything in its own place is „right” and true. Because everything which is bad is a corrupted good thing.

If you apply paint to the canvas or any other surface, you will and can only start the process by applying a patch or blot of paint, a line, a colour. This blot – a line, a colour – is an abstract form in itself. If we build a house from stone or wood, it will be a stone-house or a wooden house. If we can build a painting using only abstract forms, it will be a painting consisting of abstract components, so it will be an abstraction. The appearance of the final result will be formed by the intention of the maker. But this intention is not always clear, it is not always generated with the aim of making other people cleaner, truer or superior. Or richer, emotionally and intellectually. (Based on my personal experiences I dare say that people are capable of committing the most horrible things in the name and disguise of what they term „modern art”.)

If we move away from the image or go too close to it, it will become short on human comprehension and melt or narrow down into an incomprehensible abstract form. If your eyes are tired or exposed to an extremely strong light and then you close them, you will see abstract shapes behind your eyelids – but when you dream it is always a story or a happening what you see in your dreams.

Any creation would reflect and radiate the thoughts of its maker. It will tell you all – the level at which it stands in terms of the technical mastery and human knowledge associated with the process of creation! Even the paint would absorb the painter’s intention and motives during application and then it will radiate all these from itself, because it undergoes a formative process. No lies can help here, even if the internal content and motives have possibly been veiled with the outward forms. It is not possible to conceal things completely, as all thoughts and feelings present in the maker will leave imprints in the material formed. Lies are of no use, because the material formed absorbs and radiates back all the thoughts and feelings of its maker.

The following is the essence of what I have awakened to so far.

 
Email: gulyaszsolt03@gmail.com
 


VISSZA A KORTÁRS MAGYAR FESTŐMŰVÉSZ PORTÁL FŐOLDALÁRA        BACK TO THE MAIN PAGE